15.1.08

Gisteren gelezen, vandaag nog weten

Ik zap van blog tot blog. Duizenden lettertjes op het scherm. En ik wil het allemaal lezen. Leesvoer stilt de leeshonger. Al dan niet genapeerd met een sausje van beeldmateriaal.

Heel soms voel ik me een indringer. Door onverwachte ontroering. Als een bal die je raakt. Of zoals de klets van het water op je schedel wanneer je het zwembad induikt. Gisteren las ik een postje over een zieke zoon.

Op het eerste zicht niet zo bijzonder, behalve dan dat een ziek kind per definitie zielig is. Ik las wel vaker over kinderziekten. Maar op mama-kinder-blogs. Waar het geen verrassing is. Het zijn moeders die dagelijks vertellen over het wel en wee met erg jonge kinderen. Baby's, peuters, kleuters. En tja, kleintjes zijn regelmatig ziek.

Hier was geen mama aan het woord. Bij nader inzien ging het ook niet over een kleuter maar iemand van een paar maatjes groter. Zouden dat twee redenen zijn waarom ik de warme bezorgdheid van de schrijver zoveel meer pakkend vond?

4 opmerkingen:

Michael zei

Met dank voor je bezoekje ;-)

Georgina zei

Graag gedaan. Het was een heel mooi tekstje op uw blog.

AnneTanne zei

Nou Georgina... jou stukjes mogen er anders ook wel zijn hoor.
Jij hebt een hele bijzondere schrijfstijl die heel vaak een gevoelige snaar bij mij doet trillen

Georgina zei

thx annetanne