14.1.08

Eerste reeks ontgoochelingen 2008

Denk nu niet dat ik het hier zal hebben over de wereld-actualiteit. Die ontgoochelt altijd. Nog steeds. En hoe ouder ik word, hoe minder hoop dat het ooit beter wordt.
Het gaat over ontgoochelingen op micro-niveau. Mij dus. Mijn Goede Voornemens zijn al voor 75% om zeep.

  1. Op oudere leeftijd ben ik beginnen roken. Lichtblauwe Camel. Het begon met het simultaan paffen van 2 stuks en de voorlopige tussenstand is 5 per dag. Niet in één keer. Het staat nochtans op de verpakking. Fumer tue. Iedereen weet het. Ik ook.

  2. Ik ben nochtans niet in positie maar wanneer ik me slecht voel, eet ik achtereenvolgens een Mars Delight, een Twix, een Leo Go, een klein handjevol Smurfensnoep, een gewone Mars en het rijtje kan uitbreiden. Enkel in miniversies, maar toch. Aangelengd met sloten koffie.

  3. Niet van toepassing. Dit is dus de resterende 25%.

  4. Ik laat justmendal niets los. Integendeel. Ik heb me nog nooit zo vastgeklampt. Stress op het werk. Ronny. Allesverterende innerlijke woede die mij consumeert en de calorieverhoging door item 2 tot een nul-operatie herleidt. De eenzaamheid als alleenstaande, laaggeschoolde dertig-plus moeder. De compensatie online. De confrontatie met mijn naakte zelf als ik 's avonds mijn Appeltje laat sluimeren. De pc, mijn beste vriend. Zou het geen tijd zijn om eens iets anders aan te raken dan muis en klavier?

Geen zelfmedelijden in je blog stoppen, zei Christophe. Dat gaat je alleen maar lezers kosten. Maar het is mijn blog.
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik bij de pakken bleef zitten. Ik zou kunnen sporten, maar poetsen is al een vrij fysieke bezigheid. Vond ik altijd. Misschien toch eens informeren naar die buikdanslessen.

7 opmerkingen:

Patrick zei

Laaggeschoold? Je bent anders wel begenadigd met (taal)gevoel.

Blijf je bloggen aub? Dan blijf ik je lezen.

Een fan van gevoelsmensen.

We hebben er tekort.

Een sportsuggestie?
Alle stoom gaat er af.
De Camel laat je vanzelf wel.

http://users.pandora.be/yves.van.hee1/thai/index.html

Els zei

Spijtig dat je niet van Gent bent, of ik nodigde u uit voor de redactie van Gentblogt. Zo veel talent! Stop onmiddellijk met die sigaretten trouwens, welk een zottigheid is me dat?

Georgina zei

Tja, Els, ik zei het al eerder: een mens zou bijna naar Gent verhuizen. Zo'n hype-stad.
Heel erg bedankt voor het compliment.
Jij ook, Patrick.

Ik zal proberen over te gaan naar 1stinkstokje per dag.

Patrick zei

Stop! Amen en uit met de stinkstok.

Eén wordt 2 wordt 3.

Koop jezelf een punchbal.
Ga geregeld met iemand lopen, iets over je grenzen gaan is heerlijk.

Ik meen het echt.

Verdomme kan je niet upgraden tot secretariaat of zo? Zit de werkelijkheid ttz oppas ect. zo in de weg?

Fijn dat je er weer bent

Georgina zei

Ik had altijd al dokter of zo willen worden, maar ja. Dat is niet simpel, hé.
Secretariaatswerk zou niets voor mij zijn. Zolang stilzitten en zo.
Ik heb aktie nodig. Veel rondlopen.

maizenaman zei

Een poetsvrouw met een jaar dat na de 2de week reeds voor 75% om zeep is... Wow man, heavy!

vallalar zei

Heel toevallig, omdat ik een naamgenote van je ken, ben ik hier terechtgekomen.Je schrijft goed en ik denk - ook graag.Het is nooit te laat om jezelf een doel te stellen, als je het maar graag genoeg wil.Woede kan soms ook een motor zijn.