3.1.08

Alle vrouwen liegen altijd

Gisterenavond wou ik net beginnen bloggen over de nieuwjaarskussen op het werk. Ze zijn niet welkom. Of het hangt ervan af wie ze geeft. Sommigen verdenk ik ervan een jaar lang te wachten tot het Nieuwjaar geweest is om vervolgens toe te slaan. Tot hier het gezoen.
Mijn lodderig oog viel namelijk op mijn Eye-tv waar Jean-Paul, de slimste Jezus-lookalike van ons land een praatje kwam maken over de logica zelve. Het werd nog beter toen Lieven Scheire zijn opwachting maakte. Deze slimmerik gelooft in wat ik al sinds ik het mij kan herinneren, verkondig. We zijn niet alleen in het heelal. Dat wist ik reeds toen ik als vierjarige veroordeeld werd tot levenslang fanschap van Dr. Who. Misschien is het tijd om mijn verbale fixatie op Peter Van de Veire te heroriënteren en in de richting van deze fysicus te mikken. Wiskunde en fysica zijn namelijk vreselijk sexy, zeker als ze verkocht worden door frisse verschijningen. Het bewijs van deze stelling zit logisch in elkaar:


Wiskunde zorgt voor structuur.
Structuur leidt tot veiligheid en controleerbaarheid.
Dit neemt op zijn beurt allerlei angsten weg.
Een reductie van angsten, stimuleert het zelfvertrouwen.
Positieve gevoelens ontwikkelen zich.
De uitstraling stijgt exponentieel.
Zodoende zijn alle basisvoorwaarden om de eigenschap ‘sexy’ te genereren vervuld.

Helaas werd mijn enthousiasme brutaal gefnuikt door de niet zo blijde inkomst van Patrick. Je hebt Patricks in alle maten en kleuren, maar dit exemplaar sprak boekdelen. De wereld is om zeep. Punt. Ik zondigde zowaar aan mij eerste voornemen voor 2008 en stak prompt 2 sigaretten op.
Terwijl Patrick van kwaad naar erger uiteenzette hoe een fatale zonne-uitbarsting op 20 december 2012 onze planeet zal toetakelen, hoopte ik op een geruststellend weerwoord van Lieven. Dat tegen dan interplanetaire uitwisselingen met buitenaardse beschavingen alternatieven zal bieden. Maar zowel Lieven als JP hadden er geen woorden voor.
Een Overlevingsgroep met hoogstens 5 000 uitverkorenen zullen zich in bunkers in het Afrikaans hooggebergte verschuilen.
Maar ik sluit me liever aan bij de REM-groep. Terwijl de aardkorst openscheurt en het overkokende magma opwaarts spuit, zal ik even dapper zijn als de halfling die de ring in het kolkende lava van de Doemberg in Mordor wierp. Uit volle borst zal ik als een gekkin zingen: ”Dit is het einde van de wereld en je weet het. En ik voel me geweldig!” Tegelijk zal ik hopen dat ik op het allerlaatste nippertje upgebeamed word door Scotty.



5 opmerkingen:

G. zei

"gefnuikt" heb ik er speciaal voor Maizenaman ingestopt.

maizenaman zei

"gefnuikt"... niet slecht! Maar toen het magma begon opwaarts te spuiten met halflingen enz... werd ik pas helemaal wild.
Waarvoor dank natuurlijk.

Els zei

Ik wil ook in die groep. Eens vragen wat mijn Patrick ervan denkt.

Els zei

Cache:

Gisterenavond wou ik net beginnen bloggen over de nieuwjaarskussen op het werk. Ze zijn niet welkom. Of het hangt ervan af wie ze geeft. Sommigen verdenk ik ervan een jaar lang te wachten tot het Nieuwjaar geweest is om vervolgens toe te slaan. Tot hier het zoen-thema.
Mijn lodderig oog viel namelijk op mijn Eye-tv waar Jean-Paul, de slimste Jezus-look-alike van ons land een praatje kwam maken over de logica zelve. Het werd nog beter toen Lieven Scheire zijn opwachting maakte. Deze slimmerik gelooft in wat ik al sinds ik kan praten, verkondig. We zijn niet alleen in het heelal. Dat wist ik reeds toen ik als vierjarige tot levenslange fan van Dr. Who werd veroordeeld.
Misschien is het tijd om mijn verbale fixatie op Peter Van de Veire te heroriënteren en in de richting van deze fysicus te mikken. Wiskunde en fysica zijn namelijk vreselijk sexy, zeker als ze verkocht worden door frisse verschijningen. Het bewijs van deze stelling zit logisch in elkaar.


Wiskunde zorgt voor structuur.
Structuur leidt tot veiligheid en controleerbaarheid.
Dit neemt op zijn beurt allerlei angsten weg.
Een reductie van angsten, stimuleert het zelfvertrouwen.
Positieve gevoelens ontwikkelen zich.
De uitstraling stijgt exponentieel.
Zodoende zijn alle basisvoorwaarden om de eigenschap ‘sexy’ te genereren, vervuld.


Helaas werd mijn enthousiasme brutaal gefnuikt door de niet zo blijde inkomst van Patrick. Je hebt Patricks in alle maten en kleuren, maar dit exemplaar sprak boekdelen. De wereld is om zeep. Punt. Ik zondigde zowaar aan mij eerste voornemen voor 2008 en stak prompt en simultaan twee sigaretten op.
Terwijl Patrick van kwaad naar erger uiteenzette hoe een fatale zonne-uitbarsting op 20 december 2012 onze planeet zal toetakelen, hoopte ik op een geruststellend weerwoord van Lieven. Dat ondertussen interplanetaire uitwisselingen met buitenaardse beschavingen alternatieven kunnen bieden. Maar zowel Lieven als JP hadden er geen woorden voor.
Een Overlevingsgroep met hoogstens 5 000 uitverkorenen geleid door Patrick zelf zullen zich in bunkers in het Afrikaans hooggebergte verschuilen.
Maar ik sluit me liever aan bij de REM-groep. Terwijl de aardkorst openscheurt en het overkokende magma opwaarts spuit, zal ik even dapper zijn als de halfling die de ring in het kolkende lava van de Doemberg in Mordor wierp. Uit volle borst zal ik als een gekkin zingen: ”Dit is het einde van de wereld en je weet het. En ik voel me geweldig!” Tegelijk zal ik hopen dat ik op het allerlaatste nippertje upgebeamed word door Scotty.

Georgina zei

Je bent een schat!!!! Nu kan ik alles terugplaatsen!!!
Dankjewel, Els!