31.12.07

Van Oud naar Nieuw

En vanaf morgen van Nieuw naar Oud. Jaar uit, jaar in. So what? Ik zal niet opblijven om de 12 klokslagen horen. Als het vuurwerk mij tenminste niet wekt. Er zijn altijd van die vroege vogels die om kwart voor twaalf hun marchandise al eens uitproberen. Ben jij een manspersoon die 's zomers met voorschoot en gewapend met een reusachtige vork en dito tang achter de barbecue staat? Dan is de kans groot dat jij straks de lont van het vuurwerk aansteekt. De geneugten van het vuur. Jij klein pyromaantje.

Het had er naar uitgezien dat ik in menselijk, volwassen gezelschap het nieuwe jaar zou induiken. Ik had Carine met haar wederhelft voor een dineetje uitgenodigd, maar helaas. Carine wil niet komen en ik kan haar geen ongelijk geven. Haar vent verkondigde op ons personeelfeest doodleuk aan gans de tafel dat hij het jammer vond mij -moi?!? - niet in een eerdere fase in zijn leven ontmoet te hebben. Zo'n perfecte vrouw. In andere omstandigheden, bijvoorbeeld onder vier ogen bij een galante vrijgezel, zou ik gebloosd hebben door de overdreven complimenten, maar op deze manier was het genant. Er over. Carine kroop bijkans onder de tafel. Ik ook. De blik in haar ogen. Haar bovenlip die fijner werd en trilde. Het medelijden van de zwijgende collega's. Bye, bye, fondue op ouderjaarsavond.
De benen op de sofa, een goed boek, een witte porto en Kevin op de schoot. Meer zal het niet zijn.

2 opmerkingen:

maizenaman zei

Join the club! Wij blijven al jaren thuis met oudejaar, nodigen niemand uit! (maar worden wel uitgenodigd, wat wij altijd zeer beleefd weigeren...)
Wij hebben een konijn voor op de schoot en pale ale in het glas.
Hoogtepunt van de avond start om 00.05u op BBC2: Jools Holland! Niet te missen, elk jaar opnieuw!
Cheers uit Rillaar.

georgina zei

Zo, Britney vertoeft in dromenland. Tijd om te genieten van de rust tot ik indommel en naar mijn bedje verhuis.
Veel groeten aan iedereen en in het bijzonder aan de lezers van het eerste uur: Maizenaman, Maxis, Smetty,... en degenen waarvan ik het niet weet.
Tot volgend jaar!!!