29.12.07

Spic en Span


Lekker thuis, in mijn warme nestje. Zalig om tussen Kerst en Nieuw verlof te mogen nemen. Een mens zou zelfs beginnen twijfelen of haar bazin aarspijn teweegbrengt omdat ze incentriek slecht is of omdat bazen nu eenmaal bazen zijn en bijgevolg een slecht karma hebben.
Heerlijk zijn die vakantiedagen om je eigen woning eens grondig onder handen te nemen. Zeker als je ondertussen een extra duit verdient. Door te doen alsof je geen neen durft zeggen tegen de moeder van Spic en Span omdat ze toch zo schattig zijn.

Bij mij zitten ze op het juiste adres. Driejarigen willen alsmaar poetsen. Ik geef hen een lichtjes vochtige doek. Met microvezels. Nog een beetje daar wrijven, ja. Neen, niet op de ramen! Niet aan zuigen! Je gezichtje er niet mee afwegen! Mijn hondje niet in de emmer wassen! Soit, moeilijk lukt ook. Stofzuigen mag nog net, strijken onder geen beding.
En op het einde van de dag neem ik dankbaar de euro’s aan omdat ik zo welwillend was haar schatjes zinvol bezig te houden, te voeden en vooral te bewaken. Terwijl madame sleutelde aan haar belangrijke loopbaan. En tijdens de lunchpauze de nagelstyliste op aanraden van de stijlconsulente aan haar. Ik zal wel aan mezelf sleutelen. En ’s avonds alle vergeten plekjes overdoen.

Geen opmerkingen: