20.12.07

Hier komt die zonne!

Voor bepaalde zaken ben ik nogal traag. Maar hey, ik ben het maar. Georgina. Peter is niet echt weg. Hij vertoeft simpelweg op de radio. In het glazen huis. Ik had het concept niet goed begrepen. Wie zou anders de betaalplaatjes draaien en aankondigen?
Vandaag onderging ik een nieuwe sensatie. Via de radio. Jawel. Ene jonkman met de edele naam Freek betaalde een romantisch plaatje voor zijn vrouw. Het bonsde en het spatte en de binnenkant van mijn buik bewoog. Een zware mannenstem zong in een soort oudnederlands over de zon. Ramstijn, heette hij. Niet slecht, maar hard...
Dat kende ik nog niet. Welk genre zou dat zijn? Helemaal iets anders dan de Tiësto en Bailando die ze ervoor gedraaid hadden. Ik zat bijgod met mijn gedachten in Ibiza. In een verloren gewaande herinnering aan Ronny. Toen alles nog koekenbak was. Toen hij op het strand een geluidsloos pianospel zachtjes op mijn rug tokkelde. Kabbelend als de kleine rimpelgolfjes van de Middellandse Zee.

4 opmerkingen:

Petra zei

Je maakt me wel nieuwschierig naar die Ronny.

Anoniem zei

Rammstein is een geweldige Duitse metalgroep... Heb hen voor het eerst gehoord tijdens "Hallo Hautekiet" het verzoekpraatprogramma van Jan Hautekiet op STUBRU destijds - inmiddels al zo'n 7 jaar geleden - met het nummer "Rammstein"... Inderdaad...
Ze hebben een paar knappe cd's gemaakt!!! "We are living in Amerika" is een lichtelijk subliem nummer voor als je eens uit je dak wil gaan... Het staat op "Flugrekorder" en de zware mannenstem zingt dus niet in het Oudnederlands, maar in het "Hochdeutsch"... Deutsche Gründlichkeit zeker...

Georgina zei

Dank je wel voor de duiding.

De sparmadammen zei

@ Petra.
Wij ook! Onze baas heet toevallig ook Ronny!