17.12.07

Every little thing she does

Beste mevrouw Van Acker

Deze morgen reed ik naar mijn werk en kwam tot de vreselijke vaststelling dat Peter niet in de Studio zat, maar jij. Wat een schok. Ik had dat niet verwacht. Het glazen huis wordt toch pas woensdag bevolkt? Werden de trouwe ochtendluisteraars zonder boe of bah misleid of was ik als enkeling niet op de hoogte.
Je maakte je intrede in mijn vrieskoud wagentje met een heuse onderdompeling in een taalbad. Met risico op verdrinken. Maar je was niet alleen. Een poppemieke lag er ook voorzichtig maar onzeker te dobberen. Ze haspelde op weliswaar schattige wijze maar liefst 3 talen door elkaar. Ik moest prompt denken aan een verjaardagsgeschenk dat mijn dochter Britney ooit kreeg. Een pratende pop met drie armbandjes. Draagt ze er geen, dan praat ze in het Frans. Draagt ze echter het armbandje met beertje, konijn of hond, dan praat ze respectievelijk feilloos Nederlands, Duits of Italiaans. Haar woordenschat is tamelijk beperkt, maar misschien toch een ideetje voor onder de kerstboom? Zo van die armbandjes. Voor de Miss en jezelf.
Pas op: ik kan zelf enkel Nederlands. Maar mijn professionele bezigheden vragen dan ook niet meer dan dat. Het had natuurlijk wel van pas gekomen als ik een woordje Spaans had verstaan. Dan had ik in de late jaren '90 de bedoelingen van de verwekker van mijn dochter wellicht beter verstaan.
Tegen de tijd dat ik op mijn werk aankwam, maakte ik de balans op. Je kan er precies wat van. Aangename ochtendradio maken. Het zou wel eens kunnen dat de mannelijke luisteraars den Peter niet zo verschrikkelijk hard missen.

Geen opmerkingen: