26.11.07

Snip


Ik ben er nog niet volledig vanaf, maar ben toch terug aan het werk. Aanhoudende koppijn, tranerige ogen, liters snot en dergelijke verhinderden mij in mijn dagelijkse bezigheden. En te zeggen dat de beschuldigende vinger Freya V. aanwijst...

Het begon allemaal als volgt. Vorige week bracht ik voor het werk, geheel volgens afspraak ons Kevin binnen in het trimm-salon. Toen mijn werkdag er op zat, mocht ik hem weer oppikken. Dat doe ik al jaren zo. Voor het gemak.
Ik schrok mij een bult toen ik Kevin terugzag. Véél te kort geknipt. Er was precies een tondeuse langs zijn witte haren gepasseerd. Dit was niet volgens de afspraak. Allez, Freya, zei ik nog. Het weer is er niet voor om kleine honden zo te kortwieken. Enfin, ze kon het er moeilijk terug aanplakken. Hiervoor betaal ik niet, dacht ik. Maar om de goede vrede te bewaren, haalde ik toch mijn geld boven. Freya is de vrouw van de elektricien van ons ma. En ons ma bulkt van de elektriciteitsproblemen. Het is zo moeilijk om tegenwoordig een goede stielman te pakken te krijgen die effectief langskomt als je hem nodig hebt. Dus voor die ene keer...
Twee dagen later bleef Kevintje maar staan bibberen op zijn naakte pootjes. Zijn oogjes waren rood en nat. Nog een dag later, had ik het zitten. Zou Kevin ook zo'n koppijn als ik hebben, vroeg ik in mijn eigen. Tsss. Besmet door een schoothond. Het is me wat.

Geen opmerkingen: