27.11.07

Muziek voor leven

Ze hebben water nodig in onder andere Namibië. Dringend. Poetst u nog uw tanden terwijl de kraan open blijft? Schaam op jou...

Sedert ik enkele weken geleden Stubru ontdekt heb, dankzij Provincieshow-ster Peter, is mijn radio vastgeroest op deze zender. Tot grote ergernis van Britney die Radio Contact prefereert. Zoals het hier vroeger altijd klonk. Doch, tijd voor verandering. Een mens moet toch mee zijn met de tijd, niet? Nu moet ik toegeven dat ik de eerste 10 dagen ook schrok van dat lawijt. Maar alles went. Ik sta nu zelfs open voor nozem-muziek als het Wijkfeest en Poolaapjes. Die Engelse namen van al die groepen... Waarom kondigen die gasten deze niet aan met de Nederlandse benaming? Nu moet ik steeds mijn woordenboek bovenhalen. Niet iedereen heeft een diploma. Discriminatie van het gewone volk! Koninginnen der Steentijd, Luchtverkeer, Valse Vechters, en andere. Niet dat het mooi bekt, maar toch.

Wat ik wou zeggen, is dat ik pannenkoeken verkoop voor de drinkwater-aktie van Music for Life. Ik heb invulformuliertjes gemaakt voor de bestellingen. Met de computer. In 1 000 exemplaren, afgedrukt op het werk. In Christophe zijn bureau want mijn infrastructuur heeft geen zulke faciliteiten. Zie je mij al printen met een kuismachine? Hij was er even niet, maar ik denk dat hij het niet erg zal vinden. Hij drukt regelmatig documenten af. Zijn kerstkaarten, het ledenboekje van zijn voetbalclub in 500 exemplaren. Tekeningen voor zijn kindjes om in te kleuren. Spijtig dat hij afwezig was. Ik had hem nochtans met plezier mijn eerste bestelling van de hand gedaan.
Invulbladen voor op het werk en in onze appartementenblok. Britney ging overal aanbellen met de vraag of ze pannenkoeken wilden bestellen voor de goede doel. In pakjes van 8 stuks. €3 voor 8 pannenkoeken. Op voorhand te betalen. Ik heb al 4 kilo gebakken en per 8 ingevroren. Abbaneen, ik ga dat niet allemaal op één dag doen.

2 opmerkingen:

maizenaman zei

leuke blog! Ik heb direct een abonnement genomen. En mij al direct concurrentie aandoen met pannekoeken... Goe bezig!

Georgina zei

Merci, ik bloos er van!!!
Zou ik maizena in pannenkoeken kunnen steken? Zou da wa geven?
Zo een klein beetje in een megakom deeg.